Ej uthämtat paket

Skulle du inte hämta ut ditt paket från oss i tid och de går tillbaka till oss kommer du debiteras 249kr i avgift. Denna avgiften är de kostnader som tillkommer när ett paket ej blir uthämtat. Ej uthämtade paket i butik debiteras med 49kr

Vanliga frågor

Vill du besöka oss ligger butiken på Vallgatan 34 i Göteborg, vilket är mitt i strand bakom Avalon hotell!

Vill du nå oss via mail är det order@twoangels.se här svarar vi på frågor gällande onlinehandeln.

Vill du nå vår butik (som ej svarar på online frågor) är det 031-7116536 då vi är en butik kan vi inte alltid svara då vi hjälper de kunder som besöker oss, då går de alltid bra att testa att ringa igen!

Two Angels AB
Vallgatan 34
41116 Göteborg
Sverige

(retur-portot står kunden själv för)

Fyll i retur-formuläret du fått med i paketet & återslut det. Saknar du formulär går det bra med följesedel eller att du skriver en tydlig lapp där ordernummer och dina uppgifter framgår tydligt. Viktigt är att ta med ordernummer. Det är ditt snavar som kund att vi kan se vem avsändaren av returen är.

Du kan självklart använda en annan förpackning för returen med.
Skriv ovanstående adressen på paketets utsida samt användarens adress på baksidan.
Retur-portot står kundens själv för & ansvarar att rätt porto-avgift betalas för returen.
Vi hänvisar att lämna in paketet till närmsta postombud för rätt summa ska betalas.
Du kommer att få ett bekräftelsemail när vi mottagit returen samt en uppdaterad faktura.

Frakt köpes på postnord.se eller på ombud. När du väljer frakt finns det olika  priser och olika val.

Skicka hem: är det de flesta väljer och det som är billigast. De skickas direkt till oss, viktigt att veta här är att ditt paket då inte är försäkrat. Tänk på att likt att vi är ansvariga på utskick är du ansvarig när du skickar tillbaka.

Rek: Väljer du rek går det super att välja ombud vilket då är Willys Hvitfeldtsplatsen. Det är de ombud vi hämtar på. Då är ditt paket försäkrat och du kan spåra det hela vägen. Observera att vi inte hämtar ut pakten varje dag samt att vi måste få avi för hämtning. Denna får vi av PostNord så du behöver inte skicka oss uppdatering.

Frimärken: Även frimärken går att använda, dock rekommenderar vi inte detta alternativ. Var tydlig då med att skriva rätt uppgifter samt avsändare utifrån att något blir fel eller att portot är fel! Detta då posten kan neka leverans om du betalat för lite porto och då inte leverera eller att det blir försenat. Tänk också på att frimärken ej går att spåra! Du ansvarar för att din order kommer fram och är det skickat med frimärken kan vi inte hjälpa dig.

 

Vill du byta en vara/varor skriver du det i ditt formulär som skickas med i paketet. Bästa är att först kontakta oss så vi vet att varan finns kvar.
Vi skickar då nytt plagg efter önskemål. Skulle inte varan du vill byta till att finnas kvar på lager får du ett bekräftelse mail. Byte gäller endast till byta av annan storlek ej annan produkt. då debiteras en ny fraktavgift.

Du har 14 dagars öppetköp från att du mottagit paketet till att du skickar tillbaka det. Är paketet skickat efter detta kommer retur nekas. Obs att om fel porto betalats och paketets leverans försenats är det ditt ansvar.

Om du ej hämtar ut ditt paket kommer an avgift på 249kr att tas ut. 

För returer Norge se egen text.

Öppetköp gäller ej på smycken!

Pga av hygieniska skäl kan vi ej ta emot smycken på öppet köp, då det är du som nästa kund som drabbas tyvärr.
Vår policy är självklart att kunna stå för din säkerhet utan att du skall behöver oroa dig för ev sjukdomar. Detta gäller ej på bälten & väskor.

Vanligtvis levererar vi på 1-5 vardagar men i perioder med hög belastning eller om annat angivits kan leveranserna ta längre tid. Vi kan heller inte styra över om Bring har hög belastning och inte levererar i tid.

Din order finns nästkommande vardag om inget annat angivits.

Öppetköp har du i 14-dagar från att du mottagit din beställning

PRISER / AVGIFTER / BETALNING

Fraktavgiften är på 49 kr oavsett belopp på ordern. Frakten betalar alltid av kunden även vid retur. Denna avgift kan komma att ändras under reaperioder samt vid speciella erbjudanden, men då informerar vi tydligt om det först. Returavgiften står du som kund själv för samt ansvar att rätt porto-avgift betalas. Skulle detta inte ske och din order inte levereras är detta ditt ansvar.
Returer som lämnas in till butiken är alltså gratis. (Inget porto behövs)

Vid retur får du en uppdaterad faktura när vi mottagit varan/varorna. Vi krediterat då beloppen för dessa, frakten på 49kr ligger kvar. Har du köpt med kort, direktbetalning eller redan betalat din faktura, blir du återbetald av Klarna.

Skulle du inte hämta ut ditt paket debiteras du en avgift på 300kr då detta innebär en kostnad för oss.

Samtliga utav Two angels betalningslösningar kommer från Klarna,
https://klarna.com
Klarnas villkor hittar du här:
https://klarna.com/sv/villkor
Har du frågor kring din faktura / kortbetalning hos Klarna Checkout , kontaktar du dem på:
08 120 120 10

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där det är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid fakturavillkor.

REKLAMATION / GARANTI

Är din vara inte i sitt fulla skick vid leverans?
Kontakta oss omgående på order@twoangels.se
Du kommer att få en retur-sedel från oss via mail. Vi kan inte återbetala frakter i efterhand, så kontakta oss alltid om något inte stämmer med din order.

Skulle ditt plagg gå sönder efter att du använt det?
Skicka ett mail till oss på order@twoangels.se & beskriv vad som händer.
Det går bra att bifoga en bild på varan.
Vi återkommer med information på hur vi ska behandla reklamationen.

Om din vara/varor inte passade skickar du tillbaka dem till vår returadress:

Two Angels AB
Vallgatan 34
41116 Göteborg
Sverige

(retur-portot står kunden själv för)

Fyll i returformuläret du fått med i paketet & återslut det. Ett ej i fyllt formulär kommer inte kunna återbetalas. Detta när ditt ansvar som kund.
Du kan självklart använda en annan förpackning för att återvända med.
Skriv ovanstående adress på paketets utsida samt användarens adress på baksidan.
Retur-portot står kundens själv för & ansvarar att rätt porto-avgift betalas för returen.
Vi hänvisar att lämna in paketet till närmsta postombud för rätt summa ska betalas.
Du kommer att få en bekräftelsemail när vi mottagit tillbaka samt en uppdaterad faktura.

Vill du byta en vara/varor skriva du det i ditt formulär som skickas med i paketet.
Vi skickar då nytt plagg efter önskemål. Skulle inte vara du vill byta till att finnas kvar på lager får du ett bekräftelsemail.

Du har 14 dagars öppetköp från att du mottagit paketet till att du skickar tillbaka det.

Öppetköp gäller ej på smycken!

Pga av hygieniska skäl kan vi inte ta emot smycken på öppna köp, då det är du som nästa kund som drabbas tyvärr.
Vår policy är självklart att kunna stå för din säkerhet utan att du ska behöva oroa dig för ev sjukdomar. Detta gäller ej på bälten & väskor.

Från att du skickar din tillbaka till att den behandlats av alla parter kan det ta upp till 14 dagar Givetvis arbetar vi för att de ska gå snabbare.

Återbetalning sker så som du har betalat. Så har du betalat med klarna är det klarna som ska registrerar din retur. Detta brukar ta cirka 24h från att du mottagit mail om att vi registrerat din återbetalning. Skulle något vara fel hos klarna är det dit du behöver vända dig med betalningen då vi inte får, enligt GDPR. Har du betalat med kort går det tillbaka som vanligt inom 1-3 bankdagar, beroende på bank. De går alltid tillbaka till det kortet du betalat med.

Vi besvarar mail inom 72h mellan Måndag- Fredag ​​10-1. På helgerna är vår webbshop inte bemannad och vi svarar därför inte på mailen. Sjävklart försöker vi alltid svara så fort vi kan på mail!

Vi skickar från centrala Göteborg med PostNord. Skulle du önska någon speciell utlämningsplats går detta utmärkt att önska i ett mail så gör vi vårt bästa för att försöka lösa detta!

Vill du avbryta en order kontakta oss på order@twoangels.se

Detta görs i mån av tid, alla ärenden görs i tur ordning.

Dubbelkolla alltid din beställning innan du går till kassan.

Hinner vi inte avbryta ordern får vi be dig att göra en retur. 

Din vara finns oftast nästkommande vardag om inget annat angivits. Ej upphämtade varor debiteras med service avgift på 49kr. Din vara ligger hos oss i 7dagar. Vill du förlänga tiden går det bra, bara meddela oss om det.

När du lagt en order och vi har bekräftat den kommer du få en spårlänk via mail. Där kan du då spåra och följa ditt paket.

Skulle du skicka tillbaka din order utan att lägga i ett
returformulär eller lapp med avsändare är det ditt ansvar att inom
14-dagar höra av dig till oss.

Ej uthämtade paket debiteras med 249kr

Om du skulle skicka en retur när 14-dagar har passerat (efter att du
hämtat ut det) kommer du behöva höra av dig till oss då vi inte
godkänner försenade returer med en återbetalning. Du ansvarar för att
höra av dig inom 30-dagar på order@twoangels.se