Integritetspolicy


INTEGRITETSPOLICY

På Two Angels värnar vi om din personliga integritet och eftersträvar att hålla en hög nivå av dataskydd. Det är viktigt för oss att du känner dig trygg i vår behandling av dina personuppgifter. Denna integritetspolicy förklarar därför hur dina personuppgifter bärs och skyddas samt dina rättigheter. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta oss. Våra kontaktuppgifter hittar du längst ned på denna sida.

Ansvar

Two Angels AB Org 556553-6298

Vallgatan 34 Göteborg

VAD ÄR EN PERSONUPPGIFT?

Alla uppgifter som kan bindas till en person räknas som personuppgifter. Detta betyder att till exempel kunddata, e-postadresser, telefonnummer och IP-nummer är personuppgifter. Den från 25/5 2018 nya lagen General Data Protection Regulation (GPDR) som ersätter Personuppgiftslagen (PUL) ställer en del krav på hur personuppgifter få hanteras. Ett av kraven är att det tydligt framgår hur vi som hanterar och använder de personuppgifter vi samlar in.

VILKA PERSONUPPGIFTER SAMLAR VI I OCH VARFÖR?

Vi samlar in personuppgifter som du skickar till oss när du gör uppställningar på vår webbplats, anmäler dig till vårt nyhetsbrev eller deltar i event och eventuella tävlingar. De personuppgifter som du skickar till oss kan till exempel omfatta kontakt-, leverans- och betalningsinformation. Nedan följer mer detaljerad information om vilken typ av personuppgifter vi samlar in vid olika tillfällen och varför samt hur länge vi lagrar dessa.

Vid hantering av beställningar och returer


Behandlingar som utförs:

  • Leverans (inkluderar avisering och kontakt rörande leveransen av beställning/köp)
  • Betalning (inkluderar analys av möjliga betalningslösningar vilket kan innefatta en kontroll gentemot betalningshistorik och inlämning av kreditupplysningar från Klarna)
  • Hantering av reklamations- och garantiärenden

Kategorier av personuppgifter:

  • Namn
  • Kontakt- och leveransuppgifter (adress, e-post och telefonnummer)
  • Betalningshistorik
  • Betalningsinformation
  • Kreditupplysningar från kreditupplysningsföretag
  • Köpinformation (t.ex. vilken vara som har beställts eller om varan ska levereras till annan adress)

Laglig grund:

Fullgörande av köpavtalet . Denna insamling av dina personuppgifter krävs för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden enligt köpavtalet. Om uppgifterna inte lämnas kan våra åtaganden inte fullgöras och vi tvingas neka dig köpet.

Lagringsperiod:

Till dess att köpet har genomförts (leverans och betalning) och för en tid om 36 månader i syfte att kunna hantera eventuella reklamations- och garantiärenden.

Vid hantering av kundserviceärenden


Behandlingar som utförs:

  • Kommunikation mellan kund och företag (inkluderar telefon, e-post, sociala medier)
  • Utredning av eventuella klagomål- och supportärenden

Kategorier av personuppgifter:

  • Namn
  • Kontaktuppgifter (adress, e-post, och telefonnummer)
  • Korrespondensen
  • Uppgifter om köptillfället och eventuella fel/klagomål

Laglig grund:

Berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt och ditt berättigade intresse av att hantera kundserviceärenden.


Lagringsperiod:

Till dess att kundserviceärenden har avslutats.

Nyhetsbrev & event


Behandlingar som utförs:

  • Informationsutskick via mail (nyheter, erbjudanden och inspiration), då alltid med instruktioner om hur du kan avanmäla dig ifrån vidare utskick.
  • Kommunikation i samband med event och kundkväll (inkluderar bekräftelse på anmälningar, frågor eller utvärderingar). Identifiering och kontroll av ålder.

Kategorier av personuppgifter:

  • Namn
  • Kön
  • Al
  • E-post
  • Uppgifter lämnade i tävlingsbidrag
  • Uppgifter lämnade i utvärderingssyfte

Laglig grund:

Berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt och ditt berättigade intresse av att hantera ditt deltagande i nyhetsregister, event eller tävlingar.

Lagringsperiod:

Tills dess att medlemskapet avslutas (kan ske manuellt eller automatiskt efter 24 månaders inaktivitet).

FRÅN VILKA KÄLLOR HÄMTAR VI DINA PERSONUPPGIFTER?

Vi använder oss av de uppgifter som du själv lämnar till oss eller som vi samlar in utifrån dina köp och/eller deltagande i event. Vi sparar aldrig dina personuppgifter än vad som är nödvändigt för respektive ändamål. Du kan se mer detaljerat under "Vilka personuppgifter samlar vi in ​​om dig som kund och varför?"

VILKA KAN VI KOMMA ATT DELA DINA UPPGIFTER MED?

För att vi ska kunna erbjuda ovannämnda tjänster och våra åtaganden gentemot dig som kund delar vi dina personuppgifter med företag som är sk personuppgiftsbiträden för oss. Personuppgiftsbiträden behandlar informationen och enligt våra instruktioner för vår räkning och hjälper oss med IT-tjänster, betaltjänster, transporter och marknadsföring. Detta sker endast för ändamålet för vilka vi har samlat informationen och endast till företag som kan lämna tillräcklig garanti för gällande säkerhet och sekretess för personuppgifter.

Vi vidarebefordrar, säljer eller byter aldrig dina personuppgifter för marknadsföringsändamål till tredje del.

Vi har personuppgiftsbiträden som hjälper oss med:

  • Transporter (logiskföretag och speditörer postnord i vårt fall)
  • Betalningslösningar (betaltjänstleverantörer i detta fall Klarna )
  • Marknadsföring (nyhetsbrev och sociala medier)
  • IT-tjänster (företag som hanterar drift, teknisk support och IT-lösningar)

VAD HAR DU FÖR RÄTTIGHETER SOM REGISTRERAD?

Du har rätt att när som helst begära information om de personuppgifter vi har om dig. Om dina uppgifter är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta, kan du begära att få dem rättade eller raderade. Vi kan inte radera dina uppgifter då det föreligger ett lagstadgat krav på lagring, som till exempel bokföringsregler, eller när det finns andra legitima skäl till varför uppgifterna måste sparas, till exempel obetalda fakturor. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till att låta oss använda uppgifterna för marknadsföring genom att avanmäla dig från vårt nyhetsbrev. Du kan också kontakta oss genom att skicka brev, e-post eller ringa. Nedan följer mer detaljerad information om dina rättigheter som är registrerade.

Rätt till tillgång (sk registerutdrag) Vi är alltid öppna med hur vi behandlar dina personuppgifter och ifall du vill ha en djupare insikt kan du begära att få tillgång till uppgifterna.

Tänk på ifall vi mottar en begäran om tillgång kan vi komma att fråga om ytterligare uppgifter för att bemöta en effektiv hantering av din begäran och att information lämnas till rätt person.

Rätt till rättelse. Du kan begära att dina personuppgifter rättas ifall uppgifterna är felaktiga.

Rätt till radering. Du kan bland annat begära radering av personuppgifter vi behandlar om uppgifterna inte är nödvändiga längre för ändamålet som samlades in för. Skulle vi behandla uppgifterna på ett olagligt sätt har du också rätt till radering.

Rätt till begränsning. Du har rätt att begära att vår behandling av dina personuppgifter begränsas.

Direktmarknadsföring. Du har möjlighet att invända mot att dina personuppgifter behandlas till direktmarknadsföring. Med direktmarknadsföring avser alla typer av uppsökande marknadsföringsåtgärder (t.ex. via e-post)

För övriga frågor om din integritet kontakta oss på order@twoangels.se eller på 031-7116536

Vanliga frågor

Vanligtvis levererar vi på 1-3 vardagar men i perioder med hög belastning eller om annat angivits kan levereras längre tid.

Din order finns nästkommande vardag om inget annat angivits.

Öppetköp har du i 14-dagar från att du mottagit din beställning

PRISER / AVGIFTER / BETALNING

Fraktavgiften är på 39 kr oavsett belopp på ordern. Frakten betalar alltid av kunden även vid retur. Denna avgift kan komma att ändras under reaperioder samt vid speciella erbjudanden, men då informerar vi tydligt om det först. Returavgiften står du som kund själv för samt ansvar att rätt porto-avgift betalas. Skulle detta inte ske och din order inte levereras är detta ditt ansvar.
Returer som lämnas in till butiken är alltså gratis. (Inget porto behövs)

Vid retur får du en uppdaterad faktura när vi mottagit varan/varorna. Vi krediterat då beloppen för dessa, frakten på 39kr ligger kvar. Har du köpt med kort, direktbetalning eller redan betalat din faktura, blir du återbetald av Klarna.

Samtliga utav Two angels betalningslösningar kommer från Klarna,
https://klarna.com
Klarnas villkor hittar du här:
https://klarna.com/sv/villkor
Har du frågor kring din faktura / kortbetalning hos Klarna Checkout , kontaktar du dem på:
08 120 120 10

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där det är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid fakturavillkor.

REKLAMATION / GARANTI

Är din vara inte i sitt fulla skick vid leverans?
Kontakta oss omgående på order@twoangels.se
Du kommer att få en retur-sedel från oss via mail. Vi kan inte återbetala frakter i efterhand, så kontakta oss alltid om något inte stämmer med din order.

Skulle ditt plagg gå sönder efter att du använt det?
Skicka ett mail till oss på order@twoangels.se & beskriv vad som händer.
Det går bra att bifoga en bild på varan.
Vi återkommer med information på hur vi ska behandla reklamationen.

Om din vara/varor inte passade skickar du tillbaka dem till vår returadress:

Two Angels AB
Vallgatan 34
41116 Göteborg
Sverige

(retur-portot står kunden själv för)

Fyll i returformuläret du fått med i paketet & återslut det. Ett ej i fyllt formulär kommer inte kunna återbetalas. Detta när ditt ansvar som kund.
Du kan självklart använda en annan förpackning för att återvända med.
Skriv ovanstående adress på paketets utsida samt användarens adress på baksidan.
Retur-portot står kundens själv för & ansvarar att rätt porto-avgift betalas för returen.
Vi hänvisar att lämna in paketet till närmsta postombud för rätt summa ska betalas.
Du kommer att få en bekräftelsemail när vi mottagit tillbaka samt en uppdaterad faktura.

Vill du byta en vara/varor skriva du det i ditt formulär som skickas med i paketet.
Vi skickar då nytt plagg efter önskemål. Skulle inte vara du vill byta till att finnas kvar på lager får du ett bekräftelsemail.

Du har 14 dagars öppetköp från att du mottagit paketet till att du skickar tillbaka det.

Öppetköp gäller ej på smycken!

Pga av hygieniska skäl kan vi inte ta emot smycken på öppna köp, då det är du som nästa kund som drabbas tyvärr.
Vår policy är självklart att kunna stå för din säkerhet utan att du ska behöva oroa dig för ev sjukdomar. Detta gäller ej på bälten & väskor.

Från att du skickar din tillbaka till att den behandlats av alla parter kan det ta upp till 14 dagar Givetvis arbetar vi för att de ska gå snabbare.

Vi besvarar mail inom 72h mellan Måndag- Fredag ​​10-1. På helgerna är vår webbshop inte bemannad och vi svarar därför inte på mailen. Sjävklart försöker vi alltid svara så fort vi kan på mail!

Vi skickar från centrala Göteborg med PostNord. Skulle du önska någon speciell utlämningsplats går detta utmärkt att önska i ett mail så gör vi vårt bästa för att försöka lösa detta!

Vill du avbryta en order kontakta oss på order@twoangels.se

Detta görs i mån av tid, alla ärenden görs i tur ordning.

Dubbelkolla alltid din beställning innan du går till kassan.

Hinner vi inte avbryta ordern får vi be dig att göra en retur. 

Din vara finns oftast nästkommande vardag om inget annat angivits. Ej upphämtade varor debiteras med service avgift på 49kr. Din vara ligger hos oss i 7dagar. Vill du förlänga tiden går det bra, bara meddela oss om det.

När du lagt en order och vi har bekräftat den kommer du få en spårlänk via mail. Där kan du då spåra och följa ditt paket.

Skulle du skicka tillbaka din order utan att lägga i ett
returformulär eller lapp med avsändare är det ditt ansvar att inom
14-dagar höra av dig till oss.

Ej uthämtade paket debiteras med 249kr

Om du skulle skicka en retur när 14-dagar har passerat (efter att du
hämtat ut det) kommer du behöva höra av dig till oss då vi inte
godkänner försenade returer med en återbetalning. Du ansvarar för att
höra av dig inom 30-dagar på order@twoangels.se